Torsdag - multitask

Har haft det jättebra det senaste dagarna. Varit lite med bland andra Mathilda och fokus har till stor del legat på hundarna och skolan. Jag undrar vad man skulle göra utan fantastiska vänner och en fantastisk syster?

Mamma tog med mig och hundarna till veterinären i Måndags då båda mina tjejer varit lite hängiga. Etna har haft ett stort sår under hakan som vi inte fått rätsida på. Och Prizma hade en liten incident i Lördags kväll vilken gjorde mig högst orolig. Det blev en evig väntan mellan kl 17.00 till 20.00.

Vetten kikade på såret och tyckte att det satt hemskt illa till. Vilket det ju gör. Varken tratt eller krage hjälper utan hon ordinerade bebisstrumpor på baktassarna samt Fucidim och Fuciderm.
Sedan togs det urinprov på Prizma. Vilket visade sg vara fint men innehöll massor med blod. Det fanns två alternativ, antingen är hon påväg in i löp eller så har hon problem med njurarna. Alternativen vi fick var att invänta löp eller ta ett blodprov och kolla njurarna. Vi tog givetvis ett blodprov som visade sig vara bra. Så nöjd är jag med det resultatet och håller nu tummar och tår att hon inte börjar löpa fören efter Söndagen.

Vi har tränat lite med klickern. Det var längesedan men Prizma är ju inte så svår så. Hon fattade direkt. Och Mathilda gav oss små pos-it lappar som vi kunde träna stänga dörren med och nu stänger hon dörren utan problem. Jättebra tips. Tack o tack.

Jag skriver min B-uppsats och det går i sakta mak. Men det går i alla fall. Och det är ju huvudsaken. Dessutom har vi Max på besök i dag och det är en fröjd. Han och jag har just varit ute och traskat en halvtimme i snöstormen. Jättekul. Han är så härlig att se på. Jag hade honom lös och det gick superbra. Han lyssnar så fint så. Kul att gå med en stor hund som omväxling. Mina småskitar ser man knappt för all snö. Sen kan jag ju inte skryta med att de älskar snö.

Dagen går i multitaskandets anda. Jag diskar, tvättar, skriver b-uppsats och är hundvakt. En mycket bra kombination måste jag säga!

Ne, åter till skrivandet. 


Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas hon börjar löpa på måndag eller något :)

Får man ställa löptikar förresten? ingen koll på det. Ses på söndag =)

kram Elin

2010-12-17 @ 23:37:24
URL: http://emblaoalte.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0