Konsumtionskultur och skönhetsideal

Jag har halkat tillbaks till att börja läsa bloggar. Inget fel med det. Men jag vet ju att jag inte kan låta bli att tycka och tänka om det.
Min första och allra största reflektion är hur satans tragiskt det är att vi lever i ett sådant konsumtionssamhälle där utseende är allt och där man dömmer ut människor om de inte följer normerna.

Det är sjukt att klandra människor som inte rakar muffen - vafan det fanns ju hår på den för en början så det finns väl någon mening med håret!? Låt folk få ha hår på muffen om de föredrar det. Det är väl inte någon annans ensak. Det är ju nästan mer intressant att fundera kring varför man rakar muffen!??! Är det pga av att männen vill ha "små flickor"? För det ser ju ut som det när man inte rakar. Ja, jag rakar själv, men jag gör det av praktiska skäl. Det finns säker många som gör det också.

Att det är så fixerat vid utseende. Att de högsta man önskar sig är fysiska attribut eller materialistiska ting som skall hjälpa en i denna skönhetsvärld känns ibland så himla B. Visst, jag gillar prylar, men jag lever inte för det. MEn många många människor MÅSTE MÅSTE MÅSTE ha vissa saker, t ex nya iphonen. JAg ser inte det som ett måste, jag önskar ju iofs mig inte ens en iphone jag skulle inte förstå mig på den, men ni förstår tanken.
Jag tycker liksom att saker som t ex en säng kan vara ett MÅSTE att ha. Inte en Iphone. Eller För vissa kan det vara att ha en BIL som är ett måste pga att de måste ta sig till jobb eller dylikt, men inte VILKEN bil alltså märke och kostnad. En bil är en bil oavsett om den kostar 250 000 kr eller 30 000. Förstår ni min tanke!?

NEj nu ska jag verkligen hemtenta mig  lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0